středa 1. května 2013

Jak na čištění zámkové dlažby


Delší jsem se zamýšlel, jak vyčistit zámkovou dlažbu. Je sice ještě poměrné nová, cca 2 roky, ale od té doby jsem ji nějak výrazněji neošetřují, i přesto, že zámková dlažba tvoří dost velký celek kolem mého domu a zahrady.
Zkusil jsem klasickou hadici, ale nebylo to ono. Očistila pouze povrchová špínu, ale tohle jsem nehledal. Zvolil jsem tedy vysokotlakou vapku, která byla včetně nástavce na čištění ploch.
S nástavcem na čištění ploch jsem nejprve důkladně umyl zámkovou dlažbu. Dvě malé trysky směrovány částečně do stran, pomocí kterých tento nástavec vypouští vysoký tlak vody se dostali pěkně mezi mezery zámkové dlažby a dostali stade pryč všechen binec včetně bláta a mechu. Navíc tento nástavec po bocích i štětinky, pomocí kterých jsem očistil i povrch.
Když se všechen ten binec vyplavil na povrch zámkové dlažby, nasadil jsem na vapku vysokotlakou pistoli a vystříkal jsem ji ještě tím, abych ji od toho očistil. Zároveň jsem tím vystříkal i větší mechy, které v mezerách zůstaly a pod vysokým tlakem vody se vyplavily pryč.
Konečným výsledkem jsem byl příjemně překvapen. Zámkové dlažbě jsem dodal vzhled novoty a zbavil jsem se nečistot a mechů mezi mezerami.

 
Napsal:

Žádné komentáře:

Okomentovat